Even wennen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Even wennen - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Even wennen

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

07 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Even over het huis waar ik verblijf. We zitten hier met totaal twaalf jongeren. Waarvan nu nog 1 Duitser en morgen komt er nog een Duitser bij, de rest is Nederlands. Ik slaap samen met een meisje op de kamer en er zal later nog iemand bij komen. We hebben een grote woonkamer met vier banken waar iedereen kan relaxen en waar we met z'n allen eten. We eten ook gewoon Hollands, gisteren hebben we bijvoorbeeld aardappels met boontjes en kip op. Het eten en drinken op terras is hier goedkoop, een cola kost ongeveer €0,80. We zijn gisteren langs de boulevard gelopen om iets meer van de omgeving te zien. Vanmiddag zijn we met een paar naar een museum/dierenpark geweest, hier waren o.a. schildpadden, vissen, pinguïns, slangen, zeehonden, botten van dinosauriërs enz. Dit was op loopafstand van ons huis. Vandaag was het qua weer minder goed dan gisteren, niet koud, maar wel bewolkt en het heeft wat geregend. Ik heb al redelijk geslapen in mijn bedje hier. Veel mensen hebben hier gesurft, dat lijkt me toch ook wel leuk om nog wat lessen in te nemen. Morgenvroeg hebben we om 9.00 uur een township tour om te kijken hoe het daar is.. Met foto's moet ik nog even kijken hoe ik die op m'n laptop zet. Doeg en groetjes uit Zuid-Afrika!!

  • 07 Januari 2016 - 15:23

    Lia Van Gestel:

    He Maud, telefoniste.....haha... kan het effe niet laten....

    Wat leuk om dit te lezen. Ik had me aangemeld om je berichten te ontvangen. Leuk is dat, kan ik het een beetje volgen. Fijn dat je je al zo op je gemak voelt, al snap ik dat het even wennen is. De boontjes van jullie mam zullen echt wel lekkerder zijn, maar ja, what 's in the name... Daar heb je zoveel andere dingen. Inderdaad lekker leren surfen, rondtrekken in het Afrikaanse land en je zult er echt nog wel meer wilde avonturen meemaken. Stik jaloers op je, want het lijkt me geweldig.... Als ik nu echt helemaal werkeloos wordt, zal ik eens overwegen om ook vrijwilligerswerk te gaan doen, alleen zal de WW me dan niet uit betalen, ben ik bang voor.... Maar wie weet wat de toekomst brengt. GA jij er maar eens goed van genieten. kei leuk voor je deze Afrikaanse ervaring en ben heeeeeeel benieuwd naar je foto's, je verhalen en je ervaringen. Succes met je vrijwilligers werk, maar vooral geniet van het Afrikaanse land. Doei

  • 07 Januari 2016 - 18:38

    Manon Vogels:

    Jij gaat het wel naar je zin hebben daar! Veel plezier

  • 07 Januari 2016 - 21:42

    Oma Deenen (Oirschot) :


    Hoi Maudje,

    Ik ben blij dat je het daar naar je zin hebt,
    ik mis je nu al hoor,
    ik hoop dat je het nog heel leuk gaat hebben!

    Kusjes Oma

  • 08 Januari 2016 - 15:40

    Jeroen:

    Hoi Maud,
    Hoorde van Jeanine dat je in Zuid-Afrika vrijwilligerswerk gaat doen. Wat ontzettend leuk. We kwamen hierop omdat ik samen met mijn vriendin en kinderen over 2 weken naar Zuid-Afrika ga om 3 weken rond te trekken. Ik vroeg me af wat voor project je aan het doen bent en of het misschien mogelijk is om even te komen kijken. Lijkt me namelijk hartstikke interessant. Kan me voorstellen dat het ook niet kan of wenselijk is hoor, maar dacht kan het altijd vragen. In ieder geval veel plezier daar.

  • 09 Januari 2016 - 15:16

    Tante Elly Van Beers:

    Hallo Maud,
    Een kille zaterdagmiddag hier op de Driehoek, dus ik dacht ga ff achter de computer zitten en jouw
    blog kijken. Gezellig om jouw reisverslag te lezen. Zo te lezen heb je het daar heel goed naar je zin, mooi weer en er is veel te beleven.
    Rust nog maar lekker uit, dan kun je volgende week aan de slag.
    Mijn eerste werkweek zit er voor dit jaar alweer op, jouw weken zien er de eerst volgend jaar
    heel anders uit, geniet er maar lekkerrrr van, ik ben jaloers, maar ik gun het je,
    Tot de volgende keer, lieve groetjes

  • 10 Januari 2016 - 12:45

    Maud Deenen:

    @ Jeroen: Ik heb je een mailtje gestuurd naar je fontys mail.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 245
Totaal aantal bezoekers 10304

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: