Spelen met de kindjes - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Spelen met de kindjes - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Spelen met de kindjes

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

14 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

We hebben alweer een aantal dagen met de kindjes gespeeld, 's ochtends in verschillende crèches en 's middags het after school program bij de basketbalvelden, deze velden (of de straat) heten jojo street. We hebben vandaag op een crèche gespeeld met kinderen met ballen, bellenblaas en stoepkrijt. Dit vinden ze erg leuk, want dit zijn dingen die de crèches zelf niet hebben. Dit hebben we zo'n twee uur gedaan. Met de ballen leren we ze samen spelen, overgooien en vangen en vooral heel veel plezier is belangrijk. Bij het bellenblazen vonden ze het er leuk om zelf te blazen en daarna achter de bellen aan te rennen en ze kapot te maken. Bij het krijten hebben ze zelf tekeningetjes gemaakt, hebben we een hinkelbaan gemaakt waarbij ze konden oefenen met hinkelen en tellen. Het hinkelen was voor de meeste kinderen nog moeilijk. Na het spelen gingen de kinderen binnen boterhammen eten die ze zelf mee hadden genomen. Voordat ze gaan eten bidden ze, om god te bedanken voor het eten. Ze staan dan achter hun stoel en houden hun handen tegen elkaar, hoe klein sommige kinderen ook zijn. Het is leuk om te zien hoe blij je deze kinderen kan maken. En de juffrouw van de crèche hoopte dat we vaker terug kwamen, want ze vond het erg leuk. Vanavond gaan we nog even op stap. Ik wilde het filmpje van het hinkelen erop zetten, maar dit lukte nog niet, wel zet ik een paar foto's erop.

• 18 Januari 2016 - 21:29

Lia Van Gestel:

He Maud.

Leuk zeg... Die kinderkoppies. hartstikke mooi.
    Geniet nog van je mooie werk daar.

doei
    Lia.