Weekend, safari en project - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Weekend, safari en project - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Weekend, safari en project

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

25 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Allemaal bedankt voor jullie reacties, ik vind het leuk om te lezen. Ik heb afgelopen week weer van alles gedaan. Vorige week heb ik een hoed gekocht. Ik wilde deze eigenlijk passen voor de grap, maar de meiden zeiden dat hij leuk stond en heb hem toch gekocht. Daarna kreeg ik van veel mensen reacties dat m'n hoed leuk was, dus nu ben ik er toch blij mee. We hebben er wel twee winkelcentrums voor af moeten zoeken, omdat ik eigenlijk naar een pet zocht. Afgelopen vrijdag hebben we een feestje gehad, wat een huisgenoot heeft georganiseerd. Het was een leuke feestje, met een mooie opkomst en veel dansen. Hierbij hebben wij als vrijwilligers meegeholpen, door bij de deur te staan om kaartjes te kopen en mensen te verwelkomen en door achter de shotbar te staan. Ook is met dit feestje veel geld opgehaald voor het Izizwe projects, dus dat is heel mooi. Afgelopen zondag zijn we naar Sardinia Bay geweest met onze nieuwe huurauto, de renold clio. Dat is een mooi strandje een stukje verder dan de township. Het waait daar niet zo erg als het strandje dichtbij ons en het was lekker rustig. Wel was het die dag erg warm en moesten we dus wel om het half uur in de zee om af te koelen. Maar ik wil nog wel bruiner worden, want nu blijft het een beetje hetzelfde. Afgelopen dinsdag zijn we op safari geweest in Addo! :D We waren met z'n zessen en het was erg leuk. We zaten in een busje met andere mensen. Ook die dag was het erg warm, dit is voor een safari niet het fijnste. Door het warme weer worden de dieren pas later actief. We hoopten de big 5 te zien, maar het is uiteindelijk maar de big 2 geworden. De olifanten en de buffels behoren daartoe. We hebben heel veel olifanten en zebra's gezien. Ook heb ik een pet gekocht, dus naast m'n hoed is het toch nog gelukt om een goede pet te vinden. Gisteren bij het afterschool sportproject was er een succes. Het veld waarop we met de kinderen sporten ligt vaak vol met afval. We hebben daar om vuilniszakken gevraagd en we vroegen de kinderen wie het snelst een zak vol hadden. We hadden maar acht vuilniszakken, dus de kinderen moesten de vuilniszakken delen. Ik verbaasde me hoe enthousiast de kinderen waren en hoe snel ze renden voor een volle vuilniszak, dat was heel leuk om te zien. Acht vuilniszakken vol, ik was trots op ze! Op mijn facebook staat hier een filmpje van. Komende vrijdag hebben we Kazihop, dan gaan we ergens eten en daarna naar verschillende cafés in twee townships.

  • 25 Februari 2016 - 17:03

    Lia Van Gestel:

    he Maud,

    Wat leuk om te lezen weer. Ik had natuurlijk een foto verwacht met hoed en een met je pet.
    Leuke manier gevonden om alles op te ruimen en het was nodig zo te zien, want de zakken zijn goed gevuld. En die big 3 die kom je in de tijd die je daar bent nog wel tegen... dat kan niet anders.
    Feest ze van het weekend... Gezellig.

    groetjes,
    Lia

  • 25 Februari 2016 - 22:09

    Marlies:

    Lieve Maud,

    Opnieuw leuk om jouw verslag te lezen. Je hoed staat inderdaad erg goed.
    Ik moet zeggen dat ik het heel stoer vind om jouw koppie te zien tussen al die andere mensen.
    Ook de foto samen met Pepe zegt heel veel! Je doet het echt super knap!

    Groetjes, Marlies

  • 02 Maart 2016 - 03:48

    Ans Dieker:

    Hello Maud,
    HAPPY BIRTHDAY, from all of us in a cold Canada.
    Freezing rain and 10 cm of snow expected overnight. What a difference!!
    So nice to read about all your adventures. They sound a lot like the stories I hear from my sister Marjon in Suriname.
    Enjoy your birthday.
    Will Oma sent you a birthday cake??

    Keep up the great work Maud and here you can practice a little English :)

    Ard, Paul, Twan, Maikel, Henk and Ans

  • 02 Maart 2016 - 10:27

    Hanny:

    hieperdepiep hoera

    Gefeliciteerd Maud met je verjaardag!!
    Een mooie bijzondere verjaardag zal je daar wel hebben en nu word
    jij dus letterlijk en figuurlijk in het zonnetje gezet.
    geniet ervan en laat je maar lekker verwennen.

    liefs ome Dré en tante Hanny

  • 02 Maart 2016 - 11:25

    Lia Van Gestel:

    Hieperdepieperdepiep Hoera.

    Van Harte Gefeliciteerd Maud met je verjaardag. Dat is nog eens speciaal om een Afrikaanse verjaardag te vieren... jammer dat we er niet bij kunnen zijn....
    Hopelijk wordt het een beestenboel... wie weet komt de big five op bezoek... haha.
    In ieder geval heb je mooier weer daar in Afrika als hier in Beers. Wij hadden vanmorgen heel veel regen, nu valt het wel weer mee.
    Heel benieuwd hoe je deze bijzondere dag in Afrika hebt beleefd.
    Ik zie dat Ans ook al heeft gereageerd vanuit Canada. Dus je hebt echt een internationale feestdag.
    Geniet ervan en ik kijk weer uit naar je mooie verhalen. Je doet het helemaal toppie daar.
    Misschien moet ik nog wel een keer reageren naar je over het jongetje met de gehoorproblemen.
    Waar ik werk bij Kentalis, hebben ze ook Kentalis international. misschien moet je eens kijken op de site www.kerntalis.nl. Wie weet wat je nog kan betekenen van daaruit voor dit jongetje. Wel lief hoor hoe je je het lot van deze kindjes aantrekt. Have fun!!!

    lieve groetjes van Arie, Lia, Niek en Ilse, Luuk.

  • 02 Maart 2016 - 22:29

    Loes:

    Ha Maud!

    Hieperdepiep hoera! Gefeliciteerd met je verjaardag!
    Dit is vast een hele bijzondere verjaardag, in Zuid Afrika :)
    Ik zag op Facebook al leuke foto's voorbij komen. Geniet er lekker van!

    Super leuk om al je verhalen te lezen op deze website.

    Liefs Loes (en Ruben)

  • 02 Maart 2016 - 23:18

    Jeroen:

    He Maud,
    Zijn weer even terug en vonden het super om langs te komen. Blij dat de cadeaus goed van pas konen. Onze reis is nog super geweest en ik hoop dat je nog veel mooie trips mag maken. Geniet ervan.
    Groeten
    Jeroen, Kitty, Nuna & Sebi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 10349

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: