Kazihop, rugbywedstrijd, braai en verjaardag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Kazihop, rugbywedstrijd, braai en verjaardag - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Kazihop, rugbywedstrijd, braai en verjaardag

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

03 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen vrijdag hebben we Kazihop gehad, hierbij gingen we in twee verschillende townships naar cafés en vooraf bij een vrouw eten. We waren met een grote groep en het eten was erg lekker, en jawel de bonen waren denk ik nog het best. Het was een andere avond dan toen we naar cafés gingen in de Walmer township (de township waar ons project ook zit). In Walmer waren de mensen heel veel aan het dansen en had je snel contact met de lokale mensen, dit was hier minder. Wel was het een gezellige avond geweest. Zaterdag zijn we naar een rugbywedstrijd geweest in het grote stadion hier in Port Elizabeth, waar ook de wereldkampioenschappen van voetbal zijn geweest. Ik vind rugby maar een lompe sport, ze beuken iedereen omver. Soms kon je niet meer volgen waar de bal was, omdat allemaal mensen op elkaar liggen om de bal te pakken. De regels zijn lastig, maar het was in ieder geval een paar punten als de bal over de lijn was. De 'Sharks' hadden overduidelijk gewonnen. Het was best druk in het grote stadion, maar het gaat er anders aan toe als bij voetbal. Mensen zingen, schreeuwen en juichen niet veel. Alleen op het einde deden we met heel het stadion een wave. Het was leuk om het een keer meegemaakt te hebben en te weten hoe deze nationale sport er hier in dit land aan toe gaat. In de avond hadden we een braai, dit was erg gezellig, we hebben tot laat nog wat gedronken samen. Af en toe een braai in Zuid-Afrika hoort erbij. En het is hier nog steeds warm, dus je kunt ook lang buiten zitten. Dan deze week, ik had er al zin in, want ik zou mijn verjaardag vieren in Zuid-Afrika, is ook eens wat anders. Woensdag op mijn verjaardag heb ik het heel leuk gehad en me echt jarig gevoeld. In de ochtend met de kinderen op de crèche heb ik cake met slagroom getrakteerd, hier zaten ze echt van te smullen. Ook hebben ze voor mij gezongen en kreeg ik een dikke knuffel van de kindjes. We hebben ook met ballonnen gespeeld, dit vonden ze ook fantastisch. Allemaal gillen van enthousiasme. En heel erg schrikken als er een ballon kapot ging. Wanneer ik thuis kwam was het ook een verrassing, ze hadden het mooi versierd met ballonnen. Ik kreeg het cadeautje van ons pap, mam en fleur, wat ze voor mij achter hadden gehouden, met vooral een hele leuke kussensloop met foto van het gezin. Ook hadden een paar mensen in het huis (met wie ik weekendjes weg ben geweest) een cadeautje gegeven. Dit was erg leuk, een fotoboekje gemaakt door hunzelf met foto's van leuke herinneringen. Ook hebben ze er allemaal iets liefs in geschreven. Daarna hadden ze ook nog eens taart als verrassing, ik voelde me helemaal jarig. In de avond zijn we wezen uiteten bij Coachman. Het was erg lekker. Het is een (voor hier, maar niet voor Nederland) wat duurder restaurant en de meiden uit de bediening liepen allemaal met een licht blauwe galajurk, lijkt me niet al te comfortabel, maar zag er wel grappig uit. Zaterdag geef ik hier samen met een huisgenoot onze birthdayparty, dus dat zal vast leuk worden.

  • 03 Maart 2016 - 22:17

    Tante Elly:

    Je verjaardag in 2016 is heel anders als andere jaren, leuk zeg, klinkt allemaal gezellig.
    Lieve groetjes,

  • 03 Maart 2016 - 23:54

    Lia Van Gestel:

    Leuk weer Maud.. en fijn dat je je ook echt jarig hebt gevoeld in Afrika.
    En wat zal jij lekker slapen op een kussen met je papa, mama en Fleur eronder... mmmm lekker zacht....
    Nou geniet er weer van en voor zaterdag heel veel plezier op je birthday party.

    gr.
    Lia.

  • 04 Maart 2016 - 07:59

    Suus Van Oort :

    lieve maud, leuk om te horen hoe het met je gaat. nog gefeliciteerd. is de kaart al aan gekomen? ik ga zo naar school maar het regent hier ik hoop voor jou dat het daar niet regent heel veel liefs uit Diessenland

  • 04 Maart 2016 - 08:42

    Mama:

    Hoi lieve Maud.

    Leuk om je verhaal weer te lezen.
    Heel bijzonder om in Zuid Afrika jarig te zijn,fijn dat je er ook echt van genoten hebt.
    Zeker als de kindjes er zo van genieten kan de dag niet meer stuk.
    Je bent nu al 2 maanden weg wat gaat de tijd snel, en over 2 maanden staan wij al weer bij jou op de stoep.
    We hebben super veel zin om met jou een paar weken er op uit te trekken in het mooie Afrika..
    Geniet ze en zaterdag nog een fijn feestje.

    Heel veel liefs en knuffels van papa en mama xxx


  • 04 Maart 2016 - 10:38

    Rianne :

    Dag Maud,

    Quinn, Youri Ome Wick en ik hadden jou natuurlijk al gefeliciteerd voor je verjaardag via andere socialmedia maar ik wil je voor morgen toch nog een super leuke birthdayparty toewensen en ik ben erg benieuwd hoe je dit bijzonder feestje gaat beleven, ik verheug me weer op een mooi verslag, geniet ervan!!!

    Veel liefs,

    Tante Rianne

  • 04 Maart 2016 - 13:09

    Tante Angelique:

    Gefeliciteerd Maud en veel plezier morgen op je feest!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 198
Totaal aantal bezoekers 10353

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: