Verjaardagsfeestje, circus en Graaff-Reinet - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Verjaardagsfeestje, circus en Graaff-Reinet - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Verjaardagsfeestje, circus en Graaff-Reinet

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

15 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eventjes niks meer van me laten horen met mijn reisverslagen. Maar de tijd staat hier niet stil, we kunnen genoeg zien en doen hier. Op 5 maart, inmiddels twee weekenden terug, heb ik samen met een huisgenootje mijn verjaardag gevierd. Zij was op die dag jarig. Het was een erg gezellig feestje met genoeg bier en muziek. Het maakte de feestweek compleet. Ook zijn we afgelopen week naar het Aussie circus geweest, een circus uit Australië. Het was een circus zonder dieren, maar erg leuk. Zo sloten ze af met een act waarbij vier motors in een global rondjes reden. En afgelopen vrijdag zijn we alweer gereden naar Graaff-Reinet voor een weekendje. We zaten een in mooi fel roze huis en hebben daar ook lekker gebraaid. We gingen daar vooral heen om Valley of Desolation te zien. Dit was erg mooi, allemaal rotsen met een mooi en ver uitzicht. We waren met z'n vijven, de 'fabulous' club en we hebben het altijd erg gezellig samen. Waarschijnlijk gaan we komend weekend alweer een weekendje weg, naar Baviaanskloof. Tja, als je hier dan zo ver weg zit dan moet je het er ook van nemen en mooie plekken in dit land zien. We hebben zelfs een agenda gekocht, om alle weekendjes weg te plannen. Over het project in de township.. De crèche heeft onder andere een cd-speler gedoneerd gekregen, muziek vinden deze kinderen fantastisch dus dat is erg leuk. We hebben deze week dan ook de stoelendans met ze gedaan. Ook al zet je gewoon muziek op, deze kinderen dansen allemaal, ook alle jongens. Vanaf volgende week hebben we twee weken holiday program op de basisschool en zullen wij ervoor zorgen dat de kinderen tijdens de vakantie leuke ochtenden hebben. Ook ben ik sinds vorige week ambassadeur van de organisatie Khaya waarmee ik hier ben. Daarvoor maak ik foto's, een filmpje en schrijf ik sinds vorige week iedere week een blog in het Engels over mijn ervaringen tijdens het project. Blogs in het Engels schrijven is een uitdaging, maar het gaat redelijk goed. Al met al, ik vermaak me hier heel goed, dus ik ben blij dat ik daar nog 3,5 maanden van mag genieten.

  • 15 Maart 2016 - 20:58

    Mama:

    Hoi lieve Maud,

    Weer leuk om je blog te lezen, je hebt er al weer een hele leuk tijd op zitten .
    Waar blijft de tijd, maar goed dat jullie een agenda hebben aan geschaft zodat je een planning kunt maken
    Want je bent straks alweer thuis voor je het weet. { ook weer heel gezellig)
    Leuk dat je ambassadeur van de organisatie bent geworden, knap dat je daar je blog in het Engels voor schrijft.
    Heel veel plezier in al wat je doet in Zuid Afrika, geniet ervan.

    Vele lieve groetjes en een dikke knuffel.
    Mama xxx

  • 15 Maart 2016 - 22:02

    Tante Elly:

    Ha die Maud,

    Wat een mooie omgeving, genieten zeg.

    Ik ben best jaloers.....maar geniet er maar lekker van.

    Groeten van den Driehoek

  • 15 Maart 2016 - 22:06

    Fleur:

    Maudje, wat een top verhaal weer zeg! Ik ben jaloers, zoveel leuke dingen doe je daar!
    Dat huis is inderdaad echt fel roze! Leuk om te zien dat je je daar zo goed vermaakt en super stoer dat je ambassadeur bent geworden.
    Blijf leuke dingen doen en genieten!

    Kus je zus

  • 15 Maart 2016 - 22:50

    Lia Van Gestel:

    He Maud,

    Tjee zeg... a little bit jalous........
    Leuke oefening voor je om Engelse blogs te schrijven.
    En al gepromoveerd tot ambassadeur. Goed bezig.
    mooie foto zeg op die rotsen, wat een vergezicht.
    Time flies when you having fun..... zeggen ze altijd, maar dat is ook zo. Wat gaat de tijd snel en wat maak je veel mee... nog even en dan staat die familie van je al op de stoep.

    Geniet er nog van Maud.

    Oh ja, ik had nog wat nagevraagd over als je vermoed dat er hoorproblemen zijn met een kindje.
    in die streek, zegt onze audioloog, kun je het best naar een ziekenhuis verwijzen. Daar doen ze goed onderzoek.... Doe ermee wat je wil......

    Doei en enjoy..................


    groetjes,
    Arie en Lia.

  • 15 Maart 2016 - 23:02

    Roos Borsten:

    Maudje, wat een plezier en lol beleef je daar! Dat is leuk om te lezen. En ook leuk dat je zo veel plezier maakt in the fabulous fife. Dat van die motors hebben ze op de zwarte cross ook he, daarvoor hoef je niet naar Afrika. Maar alle andere gave dingen, landschappen, culturen en bijzondere momenten natuurlijk wel ;) Ik ben blij om te lezen dat het zo goed met je gaat. Heel veel succes tijdens the holiday program, en met je nieuwe rol als ambassadeur!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 10310

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: