Uiteten, stappen en feestje - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Uiteten, stappen en feestje - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Uiteten, stappen en feestje

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

30 Maart 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eens even denken, er gebeurd vaak zoveel dat ik moet onthouden. Het is daarom maar goed dat ik een blog bij hou, zodat jullie kunnen lezen wat ik hier allemaal doe en meemaak en zodat ik het zelf later ook nog terug kan lezen en de mooie herinneringen weer voor me zie. Alles onthouden gaat niet. Vorige week dinsdag zijn we naar Barneys geweest, dit is een gezellig restaurant en terras, waar je goed kan eten en s'avonds wat kan drinken met live muziek. Op dinsdag is er altijd karaoke. Ik heb alleen maar geluisterd hoe goed andere mensen konden zingen. Maar ik ben nog van plan om met Reni een meisje uit Oss 'Brabant' daar te gaan zingen. Dan hebben we toch een keer op het podium gestaan en vertegenwoordigen we meteen onze provincie met het lied van Guus. Misschien volgende week dus. Donderdag zijn we op stap geweest bij Balizza, ik was de bob maar het was wel gezellig. Vrijdag, tja weer op stap alleen dan in Beershak. Beershak is meer een kroeg en Balizza meer een club. Maar voorafgaand aan Beershak hebben we een braai gehad. Helaas regende het die avond, dus hebben we het vlees binnen opgegeten. Zaterdag en zondag zijn we uiteten geweest. Ja, gezond, dat kun je hier wel vergeten. De coördinator van het huis zegt ook dat ze hier altijd iedereen dikker ziet worden, dus ik hoop dat het bij mij meevalt. Zaterdag in de avond was de afscheidsparty van de mensen die maandag vertrokken, dat waren er maar liefst zes. Dus nu hebben we een rustiger huis met maar acht mensen. Het was een gezellig feestje geweest met mensen van ons huis, het andere Nederlandse huis en veel Afrikanen die een feestje mee kwamen vieren. Maar er werd wel nog vaak Nederlandse muziek gedraaid, want dat kon niet gemist worden. Afgelopen maandag hebben we dus weer mensen uit moeten zwaaien die naar het koude Nederland moesten. Hier was het afgelopen twee dagen weer erg warm, hebben we het druk gehad bij het holiday program waar we veel kindjes blij hebben gemaakt en daarna lekker wezen zonnen aan ons zwembad. Want als je dan in Zuid-Afrika zo ver weg zit, wil je wel een beetje bruin worden. Ik ben inmiddels alweer op de helft van mijn tijd hier, wat gaat het snel. Maar gelukkig heb ik het super naar mijn zin! Dus nog drie maandjes genieten :)

• 31 Maart 2016 - 17:14

Mama:

Hoi lieve Maud ,

Wat heb jij het druk met uiteten-stappen-en-feestjes.
    Maar goed dat je een blog bijhoudt ,zodat je straks in het kleine kikkerlandje nog eens alles op je gemak terug kunt lezen.
    Wat fijn dat er zoveel kindjes genoten hebben van het holiday programma.
    De helft zit er al weer op geniet de komende maanden er nog maar volop van.

Heeeeeeeeel veeeeeeeeel liefs van je trotse mama xxx

• 02 April 2016 - 12:16

Rianne :

Lieve Maud,

Wij vinden dat je al heel lang op reis bent, ook al ben je pas op de helft!
    Fijn dat we door jouw mooie verhalen goed op de hoogte kunnen blijven en daardoor weten dat je het leuk hebt!
    Vanavond komen jullie papa en mama langs want we vieren namelijk een feestje!
    Blijf maar lekker genieten van alle belevenissen en ook wij zijn trots dat jij dit allemaal onderneemt!

Veel liefs, Ome Wick en Tante Rianne

• 05 April 2016 - 16:52

Ruben En Loes:

Ha Maud!

Hartstikke leuk om je verhalen te lezen :) Ook via de foto's die op facebook voorbij komen blijven we een beetje op de hoogte.
    Lekker hoor, zoveel feestjes, zon, braaien en weekend uitstapjes. Geniet er maar lekker van! Het project klinkt ook erg leuk, mooi dat je daar zoveel kunt doen.
    Ben je al aan 't aftellen tot jullie pap mam en Fleur komen?

Veel groetjes vanuit Utrecht

• 06 April 2016 - 22:09

Marian V.d Hurk:

Hoi Maud
    Wat een prachtige, indrukwekkende verhalen. Ook de foto's spreken boekdelen
    Deze rijke ervaring, nemen ze jou niet meer af. Een prachtig project, flinke dosis
    Cultuur snuiven, (lekker) eten, drinken, en op zijn tijd een feestje. Dat zijn behoorlijk wat vliegen ( gelukkig geen spinnen) in een klap. Maud ga er nog enkele mooie maandjes van
    maken, wat jou zeker gaat lukken. Wat nog een heel mooi vooruitzicht is, dat je ouders en Fleur je op komen zoeken. Die kan jij een mooie rondleiding geven!
    Maud maak er nog wat moois van, en blijf vooral genieten

Heel veel groetjes Marian en de rest van de Hurkjes