Nog steeds genieten hier - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Nog steeds genieten hier - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Nog steeds genieten hier

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

17 April 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Vorig weekend hebben we op zaterdag het verjaardagsfeestje van Denise gehad, dit was weer een geslaagd feestje. De massage die we eerst op zondag wilden doen hebben we uiteindelijk afgelopen woensdag gedaan, omdat het zondag en maandag heel warm was. Die dagen hebben we dan ook lekker aan het zwembad gelegen.

Dinsdag zijn we naar Barneys geweest en heb ik samen met Reni, ander meisje die ook uit Brabant komt het liedje 'Brabant' van Guus Meeuwis gezongen tijdens de karaoke. We deden onze uiterste best, ook om het publiek te laten zwaaien. Ik hoorde mezelf niet goed wanneer ik door de microfoon zong, dus dacht steeds dat ik harder moest zingen omdat anders de rest 't ook niet zou horen. Maar ze zeiden daarna dat ze het luid en duidelijk hadden gehoord. Het was vast niet helemaal zuiver ons gezag, maar we hadden er plezier in, dat is het belangrijkst. Het leukste was nog dat we dit weekend op stap waren en een jongen en meisje naar ons toe kwamen en zeiden, waren jullie die twee die bij Barneys hadden gezongen afgelopen dinsdag? Dat was echt leuk! Waren we toch voor even sterren haha. Ze waren helemaal enthousiast dat we het zo leuk deden.

Woensdag was dan eindelijk de massage waar we naar uitkeken. We wilden een rug-, nek-, en schoudermassage, want ons lichaam had dit nodig. We kwamen aan bij een mooi en luxe massage/andere dingen gebouw. We moesten ons uitkleden en de mooie stoffen slippertjes en badjas van daar aandoen. Daarna mochten we met z'n drieën in de lounge wachten tot iemand ons kwam halen. Alleen de badjassen en de slippertjes vonden we al leuk. Toen kwamen er drie vrouwen aangelopen in zo'n mooi schoonheidssalonpakje en een knotje. Ze zeiden dat er één tweepersoonskamer was en één eenpersoonskamer. Het maakte ons niet zo heel veel uit, maar toch wilde ik wel op de tweepersoonskamer. Dit omdat ik weet dat ik de eerste vijf minuten tegen iemand wil kunnen vertellen hoe het is. Ik was dan ook samen met iemand op de kamer en we moesten met ons hoofd in zo'n gat liggen van de massagebank, dat was al grappig maar wel ontspannend. Toen vroeg de vrouw of we een harde of zachte massage wilden en of we ze de nadruk moest leggen op nek, schouder of rug. Ik had aangegeven nadruk op m'n rug en dat ze zelf mocht kijken hoe hard. Nou, ik heb het geweten. Ik dacht eerst dat ik van zo'n ontspannende massage wel in slaap viel, maar dat niet. Vaak heb ik gedacht, ieh aah oeh. Ze duwde best hard en zelfs een keer met haar elleboog. Maar ik dacht hard is vast goed, dus rustig blijven en proberen te ontspannen. Uiteindelijk was de massage toch wel fijn.

Donderdag en vrijdag heb ik meegeholpen met het zwemproject, dat was heel leuk met de kindjes. Voor de groep van donderdag was het de tweede keer dat ze kwamen zwemmen en voor de groep van vrijdag was het de eerste keer dat ze kwamen zwemmen, dus super spannend. Een groep bestaat uit drie jongens en drie meisjes van verschillende leeftijden, ik denk tussen de 8 en 12 jaar. Wanneer de groep voor het eerst kwam en ze het zwembad zagen, zeiden ze allemaal wow! en keken hun ogen uit. Dit is misschien we de eerste keer in hun leven dat ze een zwembad zien. In het zwembad waren sommige kindjes bang voor het water, ze zeiden dan ook heel vaak: 'teacher teacher, don't leave me'. Dit omdat ze nog bang waren om te verdrinken. Maar ze hadden allemaal kurkjes om en een slurf onder hun oksels dus ze konden niet verdrinken. Soms leken ze net een aapje, hoe stevig ze om je heen hingen als ze bang waren. Ze vonden het wel allemaal erg leuk om te zwemmen. Na afloop bij een groep gingen de meiden omkleden in een badkamer van ons. In die badkamer stonden nog spullen van een meisje dat hier niet meer woont, zoals haarschuim en shampoo. Dit hadden de meisjes stiekem gebruikt. Maar daarna wel aan mij showen hoe hun haar was en hoe ze roken, er was ook ineens een hele zoete geur in die badkamer. Ook waren er twee jongens die achter elkaar tegen het raam naast de voordeur liepen. Compliment voor de schoonmaakster, nee zo schoon zijn de ramen hier niet. Ik denk dat hun alleen vierkante raampjes kennen en niet ramen die helemaal tot de grond lopen en dat ze daarom er tegenaan gelopen zijn. Ze keken allemaal alweer uit naar de volgende zwemles. Ik hoop dat het donderdag en vrijdag goed weer is zodat de zwemlessen door kunnen gaan en ik weer mee kan helpen.

Gisteren en vrijdag zijn we op stap geweest. Vrijdagmiddag hebben we ook gesurft, dit was mijn tweede keer hier. Er waren genoeg golven, maar het blijft toch moeilijk. Ik heb gestaan op het surfbord, al was het maar voor twee seconden. We gingen met z'n achten en de vrouw van de surfwinkel moest kijken hoe ze de surfborden zou verdelen. Dit deed ze nadat wij onze wetsuit aan hadden gedaan. De vrouw van de winkel maakte mij blij, want ik kreeg een softbord, omdat ze ik volgens haar ligt van gewicht was en maar ongeveer 50 kilo zou wegen. Helaas, het is toch echt wel wat meer. Maar het was wel een fijn surfbord. Surfen blijft veel zout happen en zout in je ogen, maar wel leuk om zo een keer te doen.

Vanavond gaan we alweer uiteten, bij Barneys deze keer. Ik kijk alweer uit naar komend weekend, want dan gaan we eindelijk weer een weekendje weg met z'n vieren. Ik heb er nu al zin in. Eens kijken hoe mooi Cintsa is.

  • 17 April 2016 - 16:45

    Mama:

    Hoi lieve lieve Maud,

    Leuk om jou verhaal en belevenissen weer te lezen, jij blijft het goed vol houden om je blog te schrijven
    super leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Ik krijg steeds meer zin om met eigen ogen alles te komen beschouwen.
    Ik denk dat jou tijd daar straks nog te kort is,over drie weekjes zijn wij al weer bij jou om samen met jou
    er een paar weken erop uit te trekken.
    Super super veel zin in.
    Ik wens jou de komende tijd en a.s weekend heel veel plezier.

    Vele lieve groetjes en dikke knuffel van mama xxx

  • 17 April 2016 - 20:41

    Papa:

    Weer genoten van jou blog
    Gewoon doorgaan
    Dag schat groetjes papa

  • 18 April 2016 - 14:51

    Tante Elly:

    Hoi Maud,

    Als je terug bent in Nederland kun je altijd nog als journaliste gaan werken, je schudt vanalles uit je mouw, geweldig mooi,

    Groeten van den Driehoek

  • 18 April 2016 - 19:11

    Lia Van Gestel:

    He Maud,

    Wat ontzettend leuk weer om te lezen. Je doet daar echt vanalles.
    Daar zou ik ook van genieten en daarbij denk je bijna niet aan ons.....(ahum)
    Geniet er van en succes om het die kindjes allemaal naar de zin te maken.
    Ze zijn wel heel snel tevreden met elk leuk gebaar.

    Groetjes,
    Arie, Lia, Niek en Ilse, Luuk.

  • 20 April 2016 - 21:37

    Oma:

    Hoi Maud,

    Oma wou ook nog iets vertellen. Zit hier lekker bij Youri op het feest. Jouw papa en mama zijn ook hier. De vrienden van Youri zitten allemaal apart in de tuinkamer.

    Ik zal blij zijn als ik jou weer eens een keer zie! Voor jou gaat alles zo vlug, maar hier duurt het zo lang voor je weer terug bent.

    Fijn dat je het zo goed maakt. Groetjes en een dikke kus, Oma.

  • 23 April 2016 - 16:45

    Marian V.d Hurk:


    Hoi Maud

    Ik hoef niet te vragen, hoe het met je gaat!
    Als ik die indrukwekkende verslagen lees, kan ik alleen maar zeggen,
    Dat ik veel bewondering voor je heb. Wat hier voor de meeste kinderen vanzelfsprekend
    is, is daar ( en het maakt niet eens zoveel uit wat je doet) een feest.
    En dat is, wat het zo bijzonder maakt, en waar je zelf zoveel voldoening uit kan halen
    En van wie heb je dat zangtalent? Eigenlijk niet belangrijk, kan een generatie over slaan, ha ha. Maud blijf genieten, je bent goed bezig.

    Groetjes
    Marian, Cor Jule en Tjeu

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 337
Totaal aantal bezoekers 10308

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: