Cintsa en Natures Valley - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Cintsa en Natures Valley - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Cintsa en Natures Valley

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

02 Mei 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Eens terug denken over de afgelopen twee weken. Twee weken geleden hebben we doordeweeks niet zoveel bijzonders gedaan volgens mij. Behalve dat er weer nieuwe mensen aankwamen. Ik heb ondertussen al met heel veel mensen samengewoond, waaronder de meeste Nederlanders en daarnaast ook Duitsers, van Engeland en Amerika. In het weekend zijn we toen naar Cintsa geweest, dit is een plaatsje aan de kust, richting het noord-oosten op de weg naar East Londen. Het was een heel mooi plaatsje, één van het mooiste wat ik hier gezien heb qua natuur. We hebben daar onder andere een wandeling gemaakt over het strand, gebraaid en pijl en boog geschoten. Het pijl en boog schieten vond ik erg leuk. We mochten met pijlen schieten op vier nepdieren en ik had alle dieren geraakt. Het was een mooie B&B waar we sliepen en de eigenaar was erg gastvrij.

Afgelopen week hadden we op dinsdag een feestje bij het andere Nederlandse huis, we gingen daar koningsnacht vieren. Met Nederlandse muziek, een biertje en hier en daar wat oranje. Op woensdag, in Nederland koningsdag, hadden we een nationale vrije dag. Hier was het namelijk de dag van de vrijheid. We zijn toen naar Jeffreysbay geweest. Dit is een surfplaatsje waar je binnen een uur met de auto bent. Een Engelse jongen die in ons huis heeft gezeten en nu aan het reizen is, was daar en vroeg of wij ook kwamen. Het weer was niet goed genoeg om te surfen, te veel wind en daardoor ook te koud en hoge golven. Maar we hebben wel een gezellige dag gehad. In de avond zijn we nog naar de bioscoop geweest, naar de film 'Jungle book'. Een leuke 3D film. Op donderdag vertelde de coördinator in het huis dat ik voor het einde van het weekend naar een andere kamer moest verhuizen. Dat moest dus meteen die avond gebeuren, want we gingen een weekendje weg. Ik heb me inmiddels gesetteld in m'n nieuwe kamer met m'n eigen spulletjes en de foto's hangen weer op de muur. Ik slaap nu samen met een Duits meisje op een kamer. Zij gaat komende week met mij mee naar het project, om te kijken hoe dat is. Eerst werkte ze als vrijwilliger in een kindertehuis wat niet in een township ligt en ze wilde ook graag kijken hoe het in een township gaat. Afgelopen weekend ben ik met mijn nieuwe kamergenootje en ons vast groepje naar Natures Valley geweest. Dit was ook een mooie plaats met veel bergen en een mooi uitzicht. In dit weekend zijn we naar een snake sanctuary geweest, waar we veel slangen hebben gezien en ook twee slangen om ons nek hebben gehad. Dat vond ik helemaal niet eng. Maar muizen, ja dat vind ik wel echt eng. Dat is zeker niet mijn lievelingsdier. Helaas hadden we het pech dat we een muis/rat op onze kamer hadden, twee nachten zelfs. De eerste nacht had niemand het nog door totdat Kim naar haar backpack keek en er een groot gat in zat en het pakje koekjes wat er in zat open was. Super balen van zo'n dure backpack. De tweede nacht had ik dan ook niet zo'n zin om te slapen daar. Er zat een groot gat in de muur naast het raam, daar hadden we een kussen in gestopt in de hoop dat het een muis tegen zou houden. Ook mistte de deur een raampje en daar hadden we ook een kussen ingestopt. Helaas hielp het niet en zag ik de muis/rat, het was best groot, door de kamer lopen en ging super snel. Ik was als enige van ons aan 't gillen omdat ik die muis toch echt wel eng en vies vond. Geeft mij dan maar een slang of spin op m'n kamer, die zijn in ieder geval niet zo snel meestal. Maar we hebben het overleefd en ik heb nog geslapen. Ook hebben we in het weekend een hike naar een hele mooie waterval en een dikke grote boom gedaan. Ook hebben we gemountainbiked, dit vond ik erg leuk en het uitzicht was heel mooi. Misschien bijna het enige echt fysiek actieve wat ik hier doe. Na 6,5 km hadden we de keus om verder te gaan of niet. Ik heb samen met Dennis een klein stukje geprobeerd om verder te gaan, maar het was te zwaar, want het waren allemaal bochten naar beneden en daarna de heuvels weer omhoog. Toen hebben we nog een stuk in de andere richting gefietst. De eerste twee dagen was het erg koud (voor hier), de eerste keer dat ik hier in alle maanden m'n lentejas aan had. Maar nu schijnt het zonnetje hier weer en dat is een goed vooruitzicht voor komende week.

In het weekend komen papa, mama en Fleur. Dit is al bijna! En ik heb er super veel zin in. We beginnen in Port Elizabeth waar ik hen rond kan leiden en het project kan laten zien en daarna gaan we via de garden route richting Kaapstad. Mijn eerst volgende blog zal denk ik zijn als ik terug ben van deze reis.

  • 02 Mei 2016 - 15:15

    Roos:

    En ik maar altijd denken dat je zo'n dierenvriend bent ;) Niet voor niets dat je 'Lion in the morning sun' hier op Koningsdag moest missen en ik vervolgens jou dus ook moest missen. Gelukkig heb je daar voldoende andere leuke dingen. Heel veel plezier met de familie en geniet van je vakantie!! X

  • 02 Mei 2016 - 21:47

    Ome Frans En Tante Angeline:

    Leuk Maud, om je verhalen te volgen.
    Je maakt het daar wel in het zonnige Afrika, en je hebt al veel gezien en gedaan, kun je jullie Pap en Mam en Fleur mooi rond leiden als reisleidster, brengt misschien iets op...ha ha
    Geniet er nog maar van, voor je het weet ben je weer in Hollandia.
    Veel plezier samen met jullie mam,pap en je lieve zus.

    Groetjes van uit de plataan

  • 03 Mei 2016 - 11:13

    Fleur:

    Haha Maud! Weet jij niet wat het verschil is tussen een muis en een rat?
    Ik heb even naar het weerbericht gekeken en dat ziet er inderdaad goed uit voor volgende week!
    Fijn! Ik heb er veel zin in en ben benieuwd naar je rondleiding ;)

    xxx Fleur

  • 03 Mei 2016 - 21:14

    Lia Van Gestel:

    He Maud,

    Mooi om te lezen weer en ik heb hetzelfde als jij .... Geef mij maar een paard of een koe.... maar geen muis en al zeker geen rat. Jek...... Vreselijk.
    Ik denk dat ik niet meer zou slapen..... maar ja, dat kan ook niet he.....
    Zet je hier maar snel overheen..... en anders laat je jullie pap de ratten vangen.... brrrrrr.

    Ik was net bij hun om ze een fijne reis toe te wensen, maar helaas niet gesproken... maar hopelijk zie ik ze nog voor die tijd...
    Geniet van de tijd samen met jullie pap en mam en Fleur.... Lijkt me zo speciaal. Jij weet daar de weg al en de gebruiken, dus dat is lekker makkelijk voor family.... Wij horen de verhalen life van jullie pap en mam wel, maar het is ook weer leuk om ze te lezen daarna bij jou.

    Heel veel plezier met zijn allen op de familytrip..... geniet ervan.

    lieve groetjes,
    Arie en Lia.

  • 03 Mei 2016 - 21:49

    Tante Elly:

    Ha die Maud,

    Weer een heel verhaal, leuk maar die muizen en ratten is wel iets minder vind ik.....
    Maar je moet alles meegemaakt hebben...
    Weer leuke foto's, goed dat ik niet daar ben, ik zou veelste veel foto's maken.....denk ik.

    'Heeeel veeeel plezier met jullie mam,pap,fleur, maak er een supervakantie van en
    ......laat ze een mooi vakantiefotoboekje maken, de moeite waard denk ik,

    lieve groetjes, van den Driehoek

  • 05 Mei 2016 - 19:48

    Oma:

    Hoi lieve Maud,

    Ik heb je toch wel gemist,maar als jij het daar na je zin hebt dan valt het voor mij ook wel weer mee.
    Ik kijk de laatste maanden heel veel na natuurfilms op de tv , en ook vaak over Zuid Afrika.
    Ik ben net met jullie mam naar de heilige Eik in Oirschot geweest en heb daar kaarzen aan gestookt voor een goede reis.
    Heel veel plezier met jullie papa mama en Fleur.
    Liefs oma driehoek xxx

  • 08 Mei 2016 - 15:55

    Marian V.d Hurk:


    Hoi Maud

    Je kan straks, als je weer terug bent in Nederland, toch zeker wel zeggen dat je
    Veel gezien, en ondernomen hebt. Een rijke ervaring, een verrijking wat je mooi meegepikt hebt. Maud doe jullie pap, mam en Fleur de groetje ( en jij natuurlijk ook) en ga er samen
    Een super mooie vakantie van maken. En als ze iemand rond kan leiden, ben jij het wel!
    Heeeeeeeel veeeeeel plezier.

    Groetjes de Hurkjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 398
Totaal aantal bezoekers 10350

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: