Update - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Update - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Update

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

20 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Ik hoorde dat het bij jullie al veel heeft gevroren afgelopen week en ik heb ook al de foto's met sneeuw gezien.. Daar hebben wij geen last van. Hier is het 27 graden en 's middags als we met de kinderen in de zon op het veld staan om te basketballen en voetballen is het erg heet. Het enige geluk is dat het hier nog waait. Afgelopen week hadden we op het veld last van vlaaien van de koeien of ezels, die in de townships gewoon loslopen. Ook zijn er loslopende geiten, maar je ziet vooral heel veel honden. Waar ze van leven? Ik denk van het zwerfafval. Ik zorg wel dat ik uit de buurt blijf van ze. Elke ochtend smeer ik me goed in met factor 30 en 50, dus ik overleef de zon hier wel zonder te verbranden gelukkig. Vorige week hebben we een braai gehad, een bbq dus. Dat is typisch Zuid-Afrikaans. Ook zijn we twee keer op stap geweest en verder heb ik lekker in het zwembad gelegen. We hebben hier geen tv, dus soms kijken we films op een laptop. Ik had gevraagd aan de begeleidster hier of ik ook enkele dagen in de week naar een schooltje kon met kinderen met een verstandelijke beperking. Dit kon helaas niet, omdat ze maar vier klasjes hebben en er al vier mensen zijn die daar stage lopen. Dan ga ik de uitdaging zoeken bij de crèches en kijken of ik misschien doelen op kan stellen met de kinderen samen met de begeleidsters of een plan op kan zetten. Vanochtend hebben we de kinderen geholpen met het leren van cijfers, kleuren en het schrijven van hun eigen naam. Dit weekend ga ik samen met een meisje uit ons vrijwilligershuis een weekendje weg, hier heb ik al veel zin in. We gaan naar Plettenberg Bay. Ik hoop dat t mooi is daar. En dan zal ik ook voor de eerste keer gaan rijden, want we hebben een auto gehuurd. Ben benieuwd hoe het is om links te rijden. Na het weekend zal ik laten weten hoe het was.

  • 20 Januari 2016 - 19:15

    Mama:

    Ha die Maud,

    Leuk dat je weer een stukje op je blog geschreven hebt.
    Nou ik ben wel jaloers op het weertje daar,beter als de kou hier.
    Ik wens jou het weekend veel plezier als je op pad gaat, het zal toch wel even wennen zijn om links van de weg te rijden. Ik ben dan benieuwd na de foto's.
    Liefs mama xxx

  • 20 Januari 2016 - 22:06

    Fleur :

    Lief zusje!

    Volgens mij vermaak jij jezelf daar wel. Al veel gedaan zeg? Binnenkort weer een keertje facetimen, dan kan ik zien hoe bruin je al bent geworden ;). Heeel erg veel plezier komend weekend en goed oefenen met links rijden, dan is het straks een makkie voor jou onderweg naar Kaapstad :).

    Kusjes!

  • 20 Januari 2016 - 23:09

    Tante Elly Van Beers:

    Hoi lieve Maud,

    Ben net terug van volleyballen, weer verloren, wel lekker gespeeld, de tweede set was het 32-30 voor die ander, jammer he.
    Jij hebt daar een lekker temperatuurtje zeg.
    Met de auto erop uit, gezellig zeg, geniet ervan, ik ben benieuwd.
    Groetjes van ons

  • 21 Januari 2016 - 12:21

    Hanny:

    hoi Maud

    Tjonge ik ben echt jaloers, al die mooie belevenissen!!
    Ome Dré zegt dat er echt niks aan is om links te rijden, heeft dat al heel vaak gemoeten. Alleen opletten bij de rotondes!!
    Loes en Ruben zijn net vertrokken naar Mexico dat is ook al zo ver ha ha
    Verder missen wij gewoon de zon!!

    Geniet maar volop van alle mooie en leuke dingen en veel succes.

    xx ome Dré en tante Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 10313

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: