Vanalles - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Vanalles - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Vanalles

Blijf op de hoogte en volg Maud

05 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Tja waar begin ik.. Deze week zijn ook boer Arco en een Nederlands meisje en jongen aangekomen. Iedereen was benieuwd naar de 51 jarige boer die uit Texel komt. Als ik die leeftijd had dan zou ik denken, waar ben ik beland met al deze jongeren in een huis. Woensdagmiddag ging het after school project niet door. We gingen niet met de kinderen sporten, vanwege de regen. Ik was dus al vroeg thuis. Kim en ik wilden wel wat gaan doen, anders was het ook zo saai. We hadden een paar dagen daarvoor een beachvolleybalveldje gezien op 't strand, dus we besloten een bal te gaan kopen en te gaan beachvolleyballen. De allerlaatste bal in de winkel hebben we gekocht en we hebben heel de boulevard afgelopen op zoek naar dat veldje, maar we konden hem maar niet vinden. Toen hebben we aan de lifegards gevraagd waar het veldje was. Ze zeiden dat er op zaterdag een paar jongens/mannen beachvolleyballen, maar dat ze hun eigen volleybalnet meenemen. Dus dan gaan we zaterdag (nu inmiddels morgen) terug om te kijken of we mee kunnen spelen. Moet toch een beetje actief blijven, vooral als je hoort dat mensen hier vier, zes of zelfs acht kilo aan zijn gekomen. Dan schrik ik al. We liepen terug naar huis, omdat we niet konden volleyballen op een veld, en ja hoor het ging kei hard regenen. Het was ook voorspeld, maar goed. We kwamen meer nat dan droog thuis, maar het was niet koud. Die avond zijn we naar de bioscoop geweest, dat is hier maar 2 euro, heel goedkoop. Gisteren hebben we een ouderwetse degelijke spelletjesavond gehad. En vandaag ben ik met de kinderen van de crèche naar bayworld geweest, ze vonden het heel leuk om de slangen, zeehonden en andere dieren te zien. De kinderen hingen allemaal tegen de ramen aan, wat eigenlijk niet mocht. Maar ze zijn zo enthousiast en nog jong dat je ze niet allemaal tegen kan houden. Van de begeleidster van Bayworld moesten ze allemaal lopen met de handen op de rug en alleen kijken, maar dat is te veel gevraagd voor hen. De kinderen hebben de dieren nog nooit in het echt gezien, daarom is het erg bijzonder voor hen. Ook de autorit, wat niet lang duurde, was bijzonder voor hen, omdat sommigen nog nooit in een auto gezeten hadden. Nu heel de middag vrij, dus zo denk ik even gaan zwemmen. En vanavond hebben we een feestje in het huis, omdat het de laatste avond is van drie jongens. Ook zijn we alweer aan het kijken voor een nieuw weekendje weg samen met Kim en Robin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 10368

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: