Hogsback - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Hogsback - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Hogsback

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

16 Februari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen weekend ben ik samen met vier anderen een weekendje naar Hogsback geweest. Vrijdagochtend zijn we al op tijd vertrokken. Het was een lange weg er naartoe met veel gaten in de weg. Wanneer we aankwamen wisten we niet meteen waar we moesten zijn voor de sleutel, dus gingen we het vragen bij de VVV. Daar wisten ze het ook niet en na een aantal belletjes hebben we het ergens afgelegen gevonden. We kwamen uiteindelijk terecht in ons huisje. Een rond wit huisje met een rieten dak. Het had een begane grond en een vide. Het eerste wat opviel toen we binnen kamen was de muffe lucht, omdat er misschien al lang niemand in heeft gezeten en misschien ook door het riet. Maar ramen open gezet en daarna viel het wel mee. Nadat we onze spullen binnen hadden gezet, zijn we naar the Edge geweest. Daar hebben we het Labyrinth gezien. Het Labyrinth werd vroeger gebruikt als een pad naar spirituele ontdekking en vervulling. Het lijkt op een doolhof. 'S avonds zijn we wezen uiteten in een knus en sfeervol restaurantje . Daarna zijn we naar ons huisje gereden en hebben we met elkaar gekletst. Eenmaal in bed even wennen aan de bedden en toen vloog ik overeind, want was er ineens een heel harde donderslag. Het had ook geregend, maar de volgende dag was het gelukkig weer droog. Op zaterdag zijn we een hike gaan doen, hier zijn we bijna vier uur mee bezig geweest. Het was een heel andere hike als in Plettenberg Bay. Daar waren het veel rotsen en hier liepen we door een soort oerwoud met heel veel struiken. En aan het einde van deze tocht was een waterval. Na de hike zijn we naar fairy tale geweest, hier waren heel veel trollen en engeltjes. Maar ook stonden er veel leuke uitspraken bij, zoals die van mijn omslagfoto op facebook: 'Light up Africa so that Africa can light up the world'. Daarna zijn we weer wezen uiteten. Dit keer was het helaas niet zo lekker de spaghetti die ik had. Maar hier in Zuid-Afrika kun je daar zeker nog wat goeds mee doen. We hebben dan ook om een doggybag gevraagd. En toen we gingen om ergens anders wat te gaan drinken, hebben we het aan 'zwervers' gegeven, arme mensen die langs de kant van de weg staan en heel blij zijn met het eten wat wij geven. Dit hebben we ook met ons brood gedaan. Zondagochtend zijn we eerst nog naar eco shrine geweest. Dit is iets waarbij kunst en natuur samen komen, en wat gaat over de oorsprong van de aarde en het leven op aarde. Daarna zijn we naar 'away with the fairies' geweest. Hier heb je een badkuip op een berg, met een heel ver en mooi uitzicht. Daarna zijn we terug gereden en hebben we in Port Elizabeth nog wat gegeten met z'n allen. Het was zeker een geslaagd weekendje. Leuk om wat van het land te zien en om er even tussenuit te zijn. Gisteren waren we nog met z'n vieren naar de film 'How to be single' geweest, het was zeker een leuke film en ik kon hem weer goed volgen in het Engels. Nu even iets heel anders.. Op de crèche waar ik altijd naartoe ga in de ochtend vertelde de leidster van de crèche mij dat een jongetje (het jongetje waarvan ik denk dat er iets met hem aan de hand is, hij heeft denk ik een gehoortest nodig en loopt denk ik ook achter in zijn ontwikkeling) elke ochtend huilt als hij op de crèche komt en naar 'teacher', mij dus, vraagt. Dan zegt de leidster dat ik op de wc zit, zodat hij toch naar binnen komt. Aah, hoe lief, dat hij mij mist. Wel wil ik na gaan wat ik voor dit kind kan betekenen, want het zou heel goed zijn als hij helemaal getest wordt, zodat er ook dingen uit gesloten kunnen worden.

  • 16 Februari 2016 - 18:18

    Mama:

    Lieve Maud ,

    Ik lees wel dat je een heel leuk weekend gehad hebt en ook daar aan de medemens denkt.
    Op je werkplek ben je ook goed bezig al kun je al maar 1 of meerdere kindjes iets verder helpen voor in de toekomst. SUPER !!!!!!!
    Fijn dat jij in het verre Zuid Afrika het zo goed maakt.
    Nog een geweldige tijd daar zowel met je werk als vrije tijd.
    Ik kijk al weer uit na het volgende verhaal en foto's.

    Veel liefs papa en mama. XXX

  • 16 Februari 2016 - 20:10

    Tante Elly:

    Ha Maud,

    Ik heb het verhaal met aandacht gelezen, erg leuk allemaal in Afrika.
    Ik ben nu al benieuwd naar je volgende reisverslag.

    Leuke giraf zeg, wel groot hoor!
    Veel liefs van Tante Elly















    ta

  • 16 Februari 2016 - 23:04

    Rianne :

    Dag Maud,

    Weer een prachtig verhaal !!!
    Fijn om te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt daar!
    En je moet het echt als een compliment zien dat het jongetje jou zoo mist dat hij ervan moet huilen, hoe aandoenlijk is dat!
    Blijf maar lekker genieten van het feit dat jij je inzet voor de kinderen die het allemaal zo nodig hebben!

    Lieve groetjes, Ome Wick en Tante Rianne xxx

  • 18 Februari 2016 - 21:21

    Marlies Dieker :

    Dag lieve Maud,

    Super gezellig om jouw verhaal te lezen. Fijn dat je naast je werk ook dingen kunt gaan ondernemen met anderen. Bijzonder dat je de giraffe hebt kunnen aaien.
    Veel plezier verder en blijf maar lekker schrijven!

    Liefs, Marlies

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 269
Totaal aantal bezoekers 10370

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: