Weekendje Plettenberg Bay - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu Weekendje Plettenberg Bay - Reisverslag uit Port Elizabeth, Zuid-Afrika van Maud Deenen - WaarBenJij.nu

Weekendje Plettenberg Bay

Door: Maud Deenen

Blijf op de hoogte en volg Maud

27 Januari 2016 | Zuid-Afrika, Port Elizabeth

Afgelopen weekend ben ik een weekendje weg geweest naar Plettenberg Bay, een plaatsje meer richting het zuiden. Ik ben samen gegaan met een meisje uit het vrijwilligershuis, Robin. We hebben een heel leuk en gezellig weekend gehad. Vrijdag hebben we al vroeg onze huurauto opgehaald. Ja een verrassing, het bleek een automaat te zijn, maar eigenlijk super handig. We hebben de auto maar op één naam gehuurd en is dus maar voor één bestuurder verzekerd, daarom heeft Robin het meest gereden. De heenweg duurde denk ik ongeveer 2,5 uur. Wil je hier naar een andere plaats gaan, dan is het al snel ver rijden. Het was erg mooi onderweg, met muziek en kletsen kwamen we de tijd snel door. Onderweg kwamen we lang veel bergen en een heel groen gebied. Eenmaal aangekomen in Plettenberg Bay gingen we meteen naar Robberg. Dit is een natuurreservaat en een soort schiereilandje. We gingen daar een hike doen en genieten van de mooie natuur. Er was een keuze tussen drie afstanden, iets in de 1 km, iets in de 5 km en één van ongeveer 10 km. We liepen aan met onze goede wandelschoenen en een flesje met drinken en we keken wel hoe ver we kwamen. Onderweg zagen we beneden allemaal zeehonden, hele kuddes. De hike was toch best zwaar, want het waren niet allemaal makkelijke zandpaden, maar het was klimmen over rotsen naar boven en naar beneden. Op de grens van de tocht van 5 km moesten we dan ook wel even bedenken wat we gingen doen. Maar we dachten we zijn hier maar één keer dus we doen toch de 10 km. Het was erg mooi, maar ook zwaar en één flesje drinken was toch te weinig met deze warmte. Maar we hebben het uiteindelijk gehaald en we waren toch blij dat we de hele route hebben gedaan. Wel was het op dat moment mistig en konden we niet heel ver weg kijken. Ook dacht ik dat ik me dan niet in hoefde te smeren omdat ik geen zon zag, dit was verkeerd ingeschat. Ik was daarna heel erg verbrand in mijn gezicht. Daarna zijn we verder gereden naar ons B&B waar we twee nachten zouden overnachten. Het was een erg mooie en nette B&B. De volgende dag wilden we gaan zwemmen met zeehonden, maar dit ging vanwege de mist en voor de veiligheid niet door, wat heel jammer was. We zijn zaterdag gaan abseilen, dat was ook leuk geweest. Zondag wilden we een nieuwe poging doen voor zwemmen met zeehonden, maar toen ging het ook niet door. We zijn toen naar monkeyland geweest waar 500 apen loslopen, en 11 verschillende soorten. Dit was een goed alternatief, maar jammer dat we nog niet hebben kunnen zwemmen met zeehonden. Zondagavond zijn we nog uiteten geweest met de mensen van het huis, omdat er afgelopen maandag weer twee mensen naar huis zijn vertrokken. Deze week of volgende week komen er weer nieuwe bij, waaronder een boer van 51 jaar uit Nederland, dat is wel echt grappig. Ben benieuwd hoe hij het hier vindt met alleen maar jeugd en wat die bij een project gaat doen. Misschien is het wel een brabantse boer, ben benieuwd! Gisteren viel een jongetje bij mij op schoot in slaap bij het after school project. Een meisje vroeg aan mij of dat mijn kindje was. Dan was de vader wel heel zwart geweest. Maar het was een kindje dat je zo mee naar huis zou willen nemen en hem in Nederland een betere toekomst gunt. Het was in ieder geval wel heel lief!

  • 27 Januari 2016 - 18:51

    Ome Peter:

    Nou Maud, een mooi reisverslag. Je kunt zó de plaats van Floortje innemen! Ik heb het voorgelezen aan de rest van de family en ze vonden het allemaal heel leuk. Best wel spannend lijkt mij als je maar met één flesje water op pad gaat met die temperatuur. Veel plezier nog en ik ben benieuwd naar je volgende avontuurlijke uitstapje. Groetjes, Ome P.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Maud

Actief sinds 19 Dec. 2015
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 10354

Voorgaande reizen:

04 Januari 2016 - 26 Juni 2016

Vrijwilligerswerk in Port Elizabeth

19 December 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: